Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Media design diploma + 2017 | Budapesti Metropolitan Egyetem

Media design diploma + 2017

A Budapesti Metropolitan Egyetem Média design alapszakán idén végzett hallgatók diplomamunkáiból összeállított kiállítás, melyet a szakot az OMDK-n képviselő hallgatók művei egészítenek ki.


Megnyitó: 2017. december 6., 18 óra
20 órakor egy élő audiovizuális performanszot ad elő Szűcs Dóra Ida, Biljarszki Maxim és Balázs Gábor

Helyszín: 2b Galéria, IX. ker. Ráday utca 47. 

A kiállítást megnyitja: Liszka Tamás
A kiállítás megtekinthető: 2017. december 8-án 12 óráig


Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Facebook esemény



A virtuális és az irreális egyéb előfordulásainak találkozása a boncasztalon


Lautréamont elhíresült, képzeletbeli boncasztalán az esernyő és a varrógép helyett a VR és az egyéb realitás-interpretációk változatainak szürreális találkozását tapasztalhatja meg a Diploma+ 2017 című kiállítás látogatója. Jean Baudrillard 1981-ben publikált, szimulákrumról és szimulációról szóló művében felidézi azt a köztudott tényt, miszerint a középkori ikon a keleti kereszténység területein nem pusztán az Isten ábrázolásaként lógott az otthonok falán, hanem maga az Isten jelenlétének számított. Tehát reprezentáció és reprezentált valóság ott teljesen egybeesett. Ez az egybeesés a virtuális realitás (VR) birodalmában újra megvalósul. A virtuális valóságban megjelenő ábrázolások életünk realitásává kezdenek válni oly mértékben, hogy a VR birodalma hovatovább egyfajta második természetként működik, ahová akár belső késztetésre, akár valamilyen praktikus szükséglet miatt ellátogatunk és ahol életidőnk egyre nagyobb részét töltjük el. 

Az, hogy a média designer a technikai kép éppen melyik válfaját választja kifejezési eszközéül, („médiumaként”) megszabja az ábrázolás virtuális jellegének mértékét, elvontsági fokát, de egyre inkább lehetetlen megállapítanunk, hogy életünk realitását milyen módon és mértékben tölti ki a virtuális valóságnak nevezett „terület”, mivel egyre bonyolultabb feladat megállapítani, hogy mi számít virtuálisnak a reálissal szemben. Másképpen fogalmazva a reális és virtuális szembeállítása, dichotómiás elkülönítése, úgy tűnik, egyre lehetetlenebbé válik, amint a technikai eszközök, digitális reprezentációk, dekorációk, szórakoztató terek, intelligens anyagok, tanuló szoftverek és integratív tervezői, programozói és termelői környezetek életünket beborítják, áthatják és végső soron működtetik. Realitás és virtualitás között immár legjobb esetben is csak fokozati különbséget lehet megállapítani. 

A média designer tehát az ember élettani és hagyományos értelemben vett kulturális dimenziója és az azt egyre nagyobb mértékben kiegészítő technikai berendezések rendszere/kavalkádja által képezett technikai közeg közti homályos frontvonalon helyezkedik el, ahol egyfajta közvetítőként vesz részt a jelentésalkotásban. A média design az a terület, amelynek célja és eszköze ugyanaz: a médium-teremtés. Innen kell kiindulnunk, amikor szakunk 2017-ben diplomázott hallgatóinak műveit szemügyre vesszük.

 

A szorosabb értelemben vett VR térbe kalauzol például Barna Zsuzsanna „VR Math” nevű alkalmazáshoz készített felhasználói felület (user interface) terve, mely a maga során egy, a térgeometria megértését segítő, oktatási platform. A mozgógrafika fikcionális síkjában 3 dimenzióssá dagadó, képzeletbeli környezetben játszódik Bognár Martin „Rebirth/Újjászületés” című művének genézis-elméleti, allegorikus története. Horváth Evelin a „Recreate” nevű alkalmazás arculatát tervezte meg, mely a Magyar Nemzeti Galéria látogatóit a kiállítási képanyag újratervezésének folyamatába vonja be majdan egy tablet-számítógépre tervezendő szoftver segítségével. Mag Dávid mozgógrafikájában édességekre és „kávé-felszínre” élelmiszer-anyaggal nyomtatni képes eszköz arculati elemét készítette el. Nagy Kála egy szobanövény locsolási igényeit metaforikusan közvetíteni képes, interaktív installációt valósított meg. Peregovits Ádám Oculus DK 2 virtuális szemüvegre fejlesztett játékot, mely, „természetesen”, asztali gépen is játszható. Szabó Attila „Organikus fénytest” című alkotása egy hétköznapi tárgy (beltéri fényforrás) interaktív képességeit igyekszik ötletesen és költői módon kibővíteni. A további kiállított művek sora gazdag tárát nyújtja az olykor interaktív, de mindig technikai képen alapuló, kortárs audiovizuális alkotásoknak. Forgatott anyagot és utómunkát ötvöző mozgóképi alkotások (Bognár Péter, Szabados Julianna, Kővári Tamás), 2D és 3D eljárásokat alkalmazó mozgógrafikák (Csata Sára, Pflum András, Miltényi Viktor, Tenk Lőrinc, Török Ádám), számítógépes játékok (Ivanich Tamás, Kámán Krisztina, Princz Judit), mobil eszközre készült alkalmazás (Drescher Diána) és klasszikus báb-animációs videó (Török Tamás) sorakoznak a kiállítótér falain.


A kiállítást a Média design szakot 2017-ben az OMDK-n képviselő hallgatók munkáiból válogatott művek egészítik ki: Szekér Viktória, „No Targets” című projektjének képei és mozgógrafikája valamint Őry Szilveszter, „Iqnore” című interaktív objektje.


Szacsva y Pál DLA habil. főiskolai docens, médiaművész 
a Média design alapszak szakfelelőse

2017. 12. 06.

Hírek

Globálisan elismert felsőoktatási szakemberekkel találkozhattak a METU polgárai az egyetem partnerségének köszönhetően

A felsőoktatás világában nemzetközileg elismert, kiemelkedő szakemberekkel találkozhattak a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) hallgatói, oktatói és dolgozói egy zártkörű előadás és panelbeszélgetés keretén belül a METU Infopark kampuszán...

asutalálkozócsemp

Globálisan elismert felsőoktatási szakemberekkel találkozhattak a METU polgárai az egyetem partnerségének köszönhetően

A felsőoktatás világában nemzetközileg elismert, kieme …

Sétálj velünk Selmecig!

A Soproni Egyetem országosan meghirdeti „Sétálj velünk Selmecig” programját. A programhoz bármely hazai egyetem, bármely szakos egyetemi hallgatója, oktatója és dolgozója szabadon csatlakozhat! A régi selmeci Alma Materhez (ma Szlovákia, Selmecbánya; szlovákul Banská Štiavnica, németül Schemnitz, magyarul gyakran csak Selmec) még gyakran érkeztek gyalog a diákok, hogy megkezdhessék tanulmányaikat...

selmecigcsemp

Sétálj velünk Selmecig!

A Soproni Egyetem országosan meghirdeti „Sétálj vel&u …

Művészet
HunJam 2024

Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyobb game jam-e, a HunJam. A program szerint az iparági szereplők és az egyetemek szakirányú hallgatói közösen alkotnak csapatokat és a rendezvény 48 órája alatt együtt fejlesztenek játékokat...

hunjam2024csemep

HunJam 2024

Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Indul a METU Szenior Akadémia

A Budapesti Metropolitan Egyetem örömmel bejelenti, hogy elindítja Szenior Akadémiáját, amely 2024. november 7-én veszi kezdetét...

akademiacsemp

Indul a METU Szenior Akadémia

A Budapesti Metropolitan Egyetem örömmel bejelenti, hogy elindí …

KommunikációTurizmusÜzlet
Minden amit az influenszerkedésről tudni akartál

Vajon mik a legújabb influencer-trendek 2024-ben? Milyen kihívásokkal szembesül a piac és a tartalomgyártó? Hol van a helye az ügynökségeknek az influencer-marketing folyamatban? Vajon mit hozhat az AI forradalom az influenszerek piacán? Az Influenszerek, befolyásolók, véleményvezérek - Az online hírnév és rajongás alakzatai 2024-ben címmel szervezett workshopon ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat egy előadás, egy kerekasztal-beszélgetés és hallgatói kérdések segítségével...

influkcsemp

Minden amit az influenszerkedésről tudni akartál

Vajon mik a legújabb influencer-trendek 2024-ben? Milyen kihív&aac …

Óriási sikerrel zártuk az októberi HR Festet!

A METU HR képzése Magyarország egyetlen HR BEST díjas egyetemi programjaként képviseltette magát az ország legnagyobb HR rendezvényén...

HRfesztcsemp

Óriási sikerrel zártuk az októberi HR Festet!

A METU HR képzése Magyarország egyetlen HR BEST díja …

Keresztféléves felvételi vs. hagyományos felvételi. Mi a különbség?

Mit nevezünk hagyományos, illetve keresztféléves felvételinek? A hazai felsőoktatási intézmények nem csak szeptemberben, de februárban is indítanak diplomát adó képzéseket...

keresztfélévkülönbseg

Keresztféléves felvételi vs. hagyományos felvételi. Mi a különbség?

Mit nevezünk hagyományos, illetve keresztféléves felv& …

Keresztféléves jelentkezés - kinek éri meg?

A továbbtanulást nem csak szeptemberben lehet megkezdeni.

kinekérimegcsemp

Keresztféléves jelentkezés - kinek éri meg?

A továbbtanulást nem csak szeptemberben lehet megkezdeni. …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...